www.packerlx.com Packer for Linux eXecutables
Ana Sayfa
Ana Sayfa
Tux
Linux
Programlama
Programlama
Projeler
Projeler
enginkuzu blog
BLOG
Eskiler
Eskiler
Ben
Ben


Yasal Uyarı : Bu bölüm altındaki tüm döküman ve kaynak kodlar yazara ait olup GPL ve FDL lisansı altında dağıtılabilecek özgür yazılım ve özgür dökümanlardır. Uygulamalar aksi belirtilmediği sürece linux için yazılmış ve derlenmiştir. GPL hakkında bilginiz yoksa genel olarak aşağıdaki maddeleri okuyarak özet bir bilgiye sahip olabilirsiniz.

Özgür Yazılımların Bazı Özellikleri (GPL Lisansı) :
- Yazılımlar kaynak kodu ile birlikte dağıtılmak zorundadırlar. (Kaynak kodunu vermiyorum al sana derlenmiş hali diyemezsiniz.)
- Kendiniz ilk hali ile yada eklemeler yaparak yeniden dağıtabilirsiniz. (İstediğiniz kadar ekleyin ve/veya paylaşın.)
- Yeniden dağıttığınız halinin lisansı da GPL olmak zorundadır. (Kodu kapatamaz, farklı bir lisansla dağıtamazsınız.)
- Yazarın haklarını korumak zorundasınız, kendiniz yazmış gibi dağıtamazsınız. (Kopyalayıp bunu ben yazdım diyemezsiniz.)

(Uygulamaları incelemek isteyen windows kullanıcıları .tar.gz dosyalarını Winrar ile açıp wordpad altında inceleyebilirler.)


Dökümanlarım Faydalı olması amacıyla hazırladığım küçük dökümanlar.
döküman Linux Altında C Programlamaya Başlangıç

döküman Linux Altında C# Programlamaya Başlangıç (Mono ile)

döküman Linux Altında Java Programlamaya Başlangıç (Henüz Çalışmıyor)

döküman Linux Altında GTK GUI Programlamaya Başlangıç (Henüz Çalışmıyor)

döküman Windows Altında 32 bit Assembly Programlamaya Başlangıç



döküman Bilgilendirme Çalışması : Bilgi, Öğrenme ve Algoritma


döküman Algoritma Çalışması : Asal Sayıların Hesaplanması

döküman Algoritma Çalışması : Kullanıcı Doğrulama Yöntemleri


Ödevler Bilgisayar Mühendisliği bölümünde almış olduğum dersler için hazırladığım ödevler.

Satranç :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ c# : Windows : Visual Studio 2005 ]
Uygulama Nesne Yönelimli Programlama Dersi proje ödevi olarak ortaya çıkmıştır. Proje içinde istenenlere ilave olarak küçük animasyonlar eklenmiştir. Proje başarı ile sonuçlanmasına rağmen eksiksiz bir satranç oyunu olarak kabul edilmemelidir.
Satranç v0.01 Ekran Görüntüsü 1 Ekran Görüntüsü 2 Kaynak Kod

SeriPort :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ VB : Windows : Visual Studio 6.0 ]
Uygulama Bilgisayar Ağları ve Laboratuvarı dersi ödevi olarak ortaya çıkmıştır. İki PC arasında seri port üzerinden kesmeli (interrupt) iletişim kuruluyor. Sonrasında yazı ve dosya gönderimi yapılabiliyor. Aynı anda üç dosya yollama, üç dosya alma ve mesajlaşma yapılabilmektedir. Tüm işlerin sağlıklı gerçekleşmesi için verilere özel başlık bilgileri eklenmektedir.
SeriPort v1.0 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Uzay Yolu :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ VB.NET : Windows : Visual Studio 2003 ]
Uygulama görsel programlama dersi VB.NET proje ödevi olarak alınmış ve teslim edilmiştir. OpenGL kütüphanesi kullanılarak 2D bir oyun ortaya konmuş ve yapay zeka eklenmiştir. Oyun kaydetme/yükleme özelliklerine ve harita dosyası kullanımına sahiptir. Oyun hakkında daha ayrıntılı bilgiye yardım menüsünden ve kaynak kodlardan ulaşabilirsiniz.
Uzay Yolu v1.0 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Encript :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ Win32Assembly : Windows : Chrome IDE + Masm32 ]
32 bit Assembly programlama ile Windows altında geliştirdiğim uygulama basit bir algoritma kullanarak dosyaları hızlı bir şekilde şifrelemektedir. Şifrelenen dosya ismi sonuna ".enc" uzantısı eklenmekte ve orjinal dosya silinmemektedir. Dosya deşifre edilirken hatalı anahtar kelime girilmesi durumunda hata mesajı vermemekte fakat istenen orjinal dosyaya da ulaşılamamaktadır.
Encript v1.00 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod ( Masm32v7 derleyicisi ve MAsmEd v0.34 IDE )
Encript v1.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod ( Masm32v8.2 derleyicisi ve Chrome IDE )

Encript :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C# : Windows : Visual Studio 2005 ]
Üstteki uygulamanın c# ile yeniden yazılmış hali. Testler sonucu gösteriyor ki işlem süresi bu uygulamada iki katına çıkıyor.
Encript v1.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Yılan Oyunu :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : DOS : Turbo C ]
Uygulama C Programlama dersi ödevi olarak ortaya çıkmıştır. Yön tuşları ile oyunda ilerleyebilirsiniz. P ile oyunu duraklatabilir, ESC ile oyundan çıkabilirsiniz. İyi oyunlar... :)
yilan-oyunu v1.0 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Açılan Pencere Animasyonu :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : DOS : Turbo C ]
Uygulama C Programlama dersi ödevi olarak ortaya çıkmıştır. İstenen koordinatlara istenen tipte gölgeli pencere açar. Bunu yaparken de açılma animasyonu gerçekleştirir.
anime-pencere v1.0 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

İslem Kontrol :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : DOS : Turbo C ]
Uygulama C Programlama dersi ödevi olarak ortaya çıkmıştır. Klavyeden girilen {[()]} +-*/ a,b,c, ..... ,z karakteri ile oluşturulacak matematiksel ifadenin düzgün yazılıp yazılmadığını kontrol eder. Eğer bir hata bulursa hatayı ve yerini de belirtir. Örnek: [a+(h/s-p)*{c+n}-m]-k
islem-kontrol v1.0 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Uygulamalar Sırf meraktan yazdığım küçük uygulamalar. (İnceleyebilesiniz diye buradalar)

Opengl-polinom-cizer :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
OpenGL kütüphanesi kullanarak klavyeden girilen bir polinomun çizimini yapan uygulama. Dört adet polinom için hafızası bulunmakta ve eksen değerlerini değiştirme özellikleri bulunuyor. Uygulama kendi font kütüphanesini de içinde barındırmaktadır. Ekran görüntüsü pencere olarak çekildiği için görüntü bozuk gözükmektedir.
Opengl-polinom-cizer v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Opengl-yilan-oyunu :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Opengl kütüphanesini kullanarak yazmış olduğum ilk yılan oyunu uygulamasıdır. Yönlendirmek için sağ bölümdeki 8,4,5,6 sayılarını kullanınız. P oyunu duraksatır, ESC çıkar. Duvara yada kuyruğa çarptığınızda ise uygulama mesaj vermeden sonlanır.
Opengl-yilan-oyunu v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Fonksiyon Çizer :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C# : Linux + Windows* : MonoDevelop ]
Girilen fonksiyonları çözümler, doğru ise istenen renkte ekrana çizimlerini yapar. Girilen fonksiyonda boşluk bırakılamaz. İzin verilen girdiler : () + - * / ^ cos() sin() tan() log() x tamsayı(271), kesirli sayılar(1.923) şeklindedir. Uygulama v0.0.1 in geliştirme aşamasındaki 02. sürümüdür. Kararlı olmayan bu sürümde "Akıllı Çizim" özelliği tam olarak çalışmamaktadır. Akıllı Çizim özel bir algoritma ile eğrileri eksiksiz biçimde çizmeye çalışılmaktadır. Bu uygulamayı Mono yüklemeden .NET Framework altında çalıştırmak isterseniz bu adresteki 5Mbyte boyutundaki gtksharp-runtime isimli dosyayı indirebilirsiniz.
Uygulama Mono v1.1.9 ile MonoDevelop editörü altında geliştirilmiştir. (Debian Linux dağıtımında)
Fonksiyon Çizer v0.01-d02 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Gtk-asallar :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen sayıya kadar olan tüm asal sayıları çok hızlı bir şekilde listeleyen bir GTK uygulamasıdır. C uygulamalarım bölümündeki asallar v0.07 nin GTK için uyarlanmış halidir.
Gtk-asallar v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Gtk-pisagor :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Gtk kütüphanesi ile grafik arayüzde çalışan üçgen hipotenüs uzunluğunu hesaplayan basit bir uygulama.
Gtk-pisagor v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Ahref :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Belirtilen dosyadaki ` <a href="" ` kalıbına uyan bağlantıları ekrana satır satır çıktı olarak yollar.
Ahref v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Asallar :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen sayıya kadar olan tüm asal sayıları çok hızlı bir şekilde listeleyen bir uygulamadır. Uygulamanın bu safhaya kadar geçirdiği değişimler üstte makaleler bölümündeki bir algoritma hikayesi başlığında uzunca anlatılmıştır.
Asallar v0.07 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Carpanlaraayir :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen sayıyı asal çarpanlarına ayıran bir uygulama.
Carpanlaraayir v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Carpma :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen iki sayıyı çarpar. Bu çarpma işlemini yaparken belirli bir basamak sınırı bulunmamaktadır. İstenildiği kadar uzun sayıları hızlı ve sorunsuz bir şekilde çarpar ve sonucu ekrana yazar. Uygulama bu işlemleri bizim ilköğretimde öğrendiğimiz şekilde aynen kağıt üzerinde yaptığımız gibi sonuca ulaşmaktadır.
Carpma v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

4işlem :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen basit matematiksel ifadelerin sonucunu hesaplar. Kabul ettiği girdiler : Tamsayılar, parantezler, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme.
4islem v0.01 C ile Ekran Görüntüsü Kaynak Kod
4islem v0.01 C# ile (Linux altında MonoDevelop ile) Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Fib :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Fibonacci serisinin istenen elemanını hesaplayan bir uygulama.
Fib v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Kura :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen ifadelerden rastgele bir tanesini seçen adil bir kura çekme uygulaması.
Kura v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Matris :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Kare matrisler üzerinde toplama, çıkarma ve çarpma yapan bir uygulama.
Matris v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Obeb :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Girilen iki sayının OBEB'ini hızlı bir şekilde hesaplayan uygulama.
Obeb v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Quine :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Kendi kaynak kodunu çıktı olarak üreten bir uygulama.
Quine v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Sayioku :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Matematiksel olarak girilen bir sayıyı Türkçe olarak okuyan uygulama.
Sayioku v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Script :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Dosyadan okunan bir metni yorumlayarak metindeki komutları gerçekleştiren bir uygulama. Şu anda ekrandan okuma, ekrana yazma ve temel bazı matematiksel işlemleri yapabiliyor. Kaynak kod ile birlikte basit bir örnek uygulama da ilave ettim. Desteklenen komutların listesine Ekran görüntüsü kısmından veya konsoldan ./script -v şeklinde ulaşabilirsiniz.
Script v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod
Script v0.02 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Sifrever :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Uygulama çalıştırıldığında rastgele 8 adet 8 basamaklı şifre üretir. Şu andaki versiyon için uygulamanın aynı saniye içinde tekrar çalıştırılması aynı şifreleri üretiyor. İleride düzelteceğim.
Sifrever v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod

Zsifreleme :
[ Programlama Dili : Platform : Geliştirme Aracı ] = [ C : Linux : Gedit + GCC ]
Bir gün şifreleme üzerine düşünürken aklıma gelen ve şifrelenecek verinin içine ikinci bir gizli mesajı daha gömen bir algoritma aklıma geldi. Bunun bir deneyi olarak uygulama ortaya çıkmıştır. Ayrıca şifrelenmiş veriler genelde sıkıştırılmaya uygun değillerdir fakat bu yöntemde bu mümkün. Uygulama henüz dosyalar üzerinde çalışmıyor, sonraki versiyonlarda olabilir, şu anda sadece klavyeden girilenleri işliyor.
Zsifreleme v0.01 Ekran Görüntüsü Kaynak Kod